ET HEKTISK ÅR MED NYE OPKØB
Minus A/S har netop aflagt regnskab for perioden 1/7-18 til 30/6-19 og hos ledelsen kan man konstatere, at det blev endnu et hektisk år med nye opkøb.
De nye brands i porteføljen er Peppercorn og Desires, som Minus overtog i slutningen af regnskabsåret og som omgående flyttede ind hos Minus og de øvrige brands i huset i Ikast.
Med endnu et investerings år, har det ikke været muligt at indfri de oprindelige ambitiøse målsætninger for indtjeningen. ”Det stod ret tidligt klart, at den planlagte entre på flere nye markeder ikke kunne nå at påvirke det indeværende år” udtaler indehaver Irena Riberholt Jørgensen, som uddyber ”Det er langsigtede investeringer, som vi må have tålmodighed med og som nok skal bidrage positivt på den vækstrejse vi har påbegyndt”.
Opkøbet af Peppercorn og Desires har sat deres præg på resultatet, men også tunge investeringer i webshops på alle virksomhedens brands kan mærkes fortæller ledelsen. ”Muligheden for at købe de nye brands opstod fra den ene dag til den anden og vi fik ikke meget betænkningstid. Men vi var ikke i tvivl om, at det ville blive en omgående styrkelse af vores fundament som virksomhed” udtaler Chalotte Kjær Bruun, som også er indehaver af Minus. Hun vil fremover stå i spidsen for en langt mere strategisk håndtering af sourcing og indkøb på tværs af husets 6 brands, som ledelsen forventer vil kunne bidrage særdeles positivt til driften og ikke mindst til kundernes indtjening fremadrettet.
Det blev også et år hvor beslutningen om at stifte et nyt selskab – Redefined Fashion A/S - som fremover skal agere som moderselskab for de fælles ejede virksomheder, blev en realitet. Minus A/S er således fremover en del af dette koncernregnskab. Øvrige brands i huset er Peppercorn, Desires, White and More, Friendtex og Once.
Sidste regnskab afspejlede kun et enkelt halvår grundet omlægning af regnskabsår. Nu afspejler dette regnskab igen et fuldt år fra 1. juli 2018 til 30. juni 2019.
Bruttofortjenesten udgør 8.088 mio. mod 3.884 mio. Driftsresultatet lyder på 2.103 mio. mod 1.439 mio. sidste år. Resultatet før skat er på 1.884 mio. kr. sammenlignet med 1.377 sidste år.
Læs mere her:
https://branchebladettoj.dk/regnskaber/store-investeringer-praeger-regnskabet-hos-midtjysk-modebrand/
https://www.dmogt.dk/branchenyt/hektisk-aar-bremsede-minus-ambitioese-maalsaetninger